Dag 24. Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 24. Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 24. Singapore

Door: Silvia en Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

17 Maart 2019 | Singapore, Singapore

Om 8 uur staat de Tuktuk voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen. We hebben nog een klein probleem. We hebben alleen nog een briefje van 100 dollar. En de gemiddelde tuktuk chauffeur heeft hier geen wisselgeld voor. Ook het hotel kon niet wisselen. Dan maar onderweg proberen. Twee pogingen gedaan. Beide hebben op dit vroege tijdstip geen 100 dollar in kas. Gelukkig vind Philip nog een onbeschadigd briefje van 5 euro. Nadat de chauffeur het briefje uitvoerig gecontroleerd had en Philip nog een paar lokale flappen eraan toevoegde was de man overstag en leverde ons af bij de vertrekhal van het vliegveld.
De vlucht vertrok keurig op tijd en twee en half uur later stonden wij op Changi AirPort in Singapore.
Het is inmiddels lokale tijd 14.15 uur als we landen. We vertrekken pas weer om 23.55 dus we hebben de tijd om wat van Singapore mee te pikken. We snellen ons naar de douane en door naar de metro waarmee we naar het centrum afreizen. We stappen uit bij Raffles Place. Een paar hoge gebouwen tornen ver boven ons uit. We lopen richting de haven. Dat blijkt een goede beslissing. Wat een ontzettend gaaf deel van de stad. Architectonische hoogstandjes zover je kunt kijken. Ook de tribune het F1 circuit is hier gevestigd. Tijdens onze verkenningstocht komen we een botanische tuin tegen. Deze staat op de wereld erfgoed lijst van Unesco. We vervolgens onze tocht en komen in een winkelcentrum waar alle dure merken vertegenwoordigd zijn en waar zowaar bootjes doorheen varen. We lopen verder naar Lau Pa Sat. We vinden hier tussen de wolkenkrabbers een verzameling van tientallen kleine restaurantjes die één terras delen. Een hele toffe locatie voor het eerste en laatste diner in Singapore. Daarna door naar China Town en tot slot nogmaals naar Bayside om te aanschouwen hoe een en ander is uitgelicht in het donker. Het is echt prachtig. We missen helaas net een fontein show maar pikken nog wel de lichtshow van de botanische tuin mee. Echt een heel mooi einde van een intensieve dag in een waanzinnige stad. In drie kwartier staan we weer terug op het vliegveld en ruim op tijd melden we ons bij de gate voor de 14 uur durende terugvlucht met Singapore Airways naar Amsterdam.

• 25 Maart 2019 - 07:50

Joop En Ingrid :

Wat een fantastische vakantie. Fijn dat jullie deze met ons wilde delen. Goede vlucht en wel thuis.