Dag 4. Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 4. Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 4. Chiang Rai

Door: Silvia en Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

25 Februari 2019 | Thailand, Chiang Rai

Vanmorgen om 7 uur opgestaan, ontbeten en ons door de Aziatische Ubertaxi, die hier Grab heet, naar het busstation laten brengen. Dat werkt echt goed! Op de App van Grab een taxi bestellen, vooraf de prijs krijgen en een foto van de chauffeur, in ons geval een chauffeuse. Je ziet waar de taxi rijdt als deze in aantocht is.
Binnen 2 minuten stond ze voor de deur van het hotel.
Onze ‘Greenline’ bus waarmee we naar Chiang Rai gaan, kon beter doorgaan als groene kanten gordijntjes bus. En prachtig kleurrijk exemplaar. Dit oude beestje had het merkbaar zwaar op de bergpas waar de route overheen liep. De jongere exemplaren haalden ons aan alle kanten in. Ondanks het trage tempo kwamen we slechts een half uur later dan gepland aan op de plaats van bestemming.
Vanaf het busstation met de tuktuk naar het Hostel. Hostel Happynest. Wederom een hostel waar we happy van werden. Leuk interieur, vriendelijk personeel en een mooie kamer.
De middag hebben we gebruikt om ons te oriënteren op de bootreis van morgen. Want morgen gaan we naar Laos waar we in twee dagen met een slowboot naar Luang Prabang varen. De diverse reisbureaus bieden allemaal hetzelfde. Transport naar de grens en de tweedaagse tocht met de slowboat. Verder moet je alles zelf regelen. We besluiten uiteindelijk om morgenochtend op eigen houtje met een bus naar de grens gaan. Dan kunnen we zelf nog kijken met welke boot we mee willen varen.
Voor Laos hebben we een Visum nodig dat we morgen bij de grens gaan kopen. Hiervoor moeten we nog wel 2 pasfoto’s regelen. In een fotozaak, waar de tijd stil had gestaan, konden ze ons helpen. Het ontwikkelen van de foto’s duurde 3 uur! Gelukkig hoefden we er niet op te wachten en konden we deze ‘s avonds ophalen.
In Chiang Mai is niet heel veel te doen. De stad wordt voornamelijk gebruikt als uitvalsbasis voor trektochten in de jungle, bezoek aan de gouden driehoek of om daarna door te reizen naar Laos zoals wij doen. De stad heeft wel een leuke nightmarket en als vanzelfsprekend in Thailand, een fantastische keuken. Deze avond ons diner verspreid over 3 gelegenheden. Helemaal fantastisch! Het tweede etablissement is gevestigd op de stoep bij de “wereldberoemde” clocktower van Chiang Rai. We waren net op tijd want om 8 uur begon de lichtshow. De Efteling was kan er jaloers op zijn. Verzin er wat sprookjesfiguren bij en het is compleet.
Deze avond verder nog wat over de markt gestruind en bijtijds richting ons bed gegaan. Morgen moeten we om 06.00 in de bus zitten voor een nieuw avontuur..

• 25 Februari 2019 - 14:50

Ave:

Nu gaan jullie een boottocht maken naar Laos
    Ik ben benieuwd wat daar te beleven is.
    Dat lees ik graag in jullie volgende blog.
    Liefs Ave.