Dag 21. Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 21. Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 21. Siem Reap

Door: Silvia en Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

14 Maart 2019 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 21.
Nadat een goede nachtrust hebben we eerst het verblijf in dit hotel verlengd. Het bevalt hier prima dus waarom zouden we nog een keer verkassen. Na het ontbijt stond Mr. Polin op ons te wachten met zijn Tuktuk. Deze mijnheer hebben we via het hotel geregeld om vandaag een begin maken met het bezichtigen van de oude Khmer tempels rond Siem Reap. Vandaag een route met de iets minder bekende tempels en morgen een route met onder andere de huzarenstukjes Ankor Wat en Ankor Thom.
De bouwwerken zijn onbeschrijflijk. Ondanks dat we al heel wat hiervan op TV en in films voorbij hebben zien komen, is de werkelijkheid nog zoveel mooier en indrukwekkender. De meest tempels zijn zo’n 800 tot 1000 jaar oud. Ongelooflijk hoe goed dit allemaal bewaard is gebleven.
Vandaag 5 tempels en een fontein bezocht. We bleven foto’s maken.
Wat met name opvalt is de symmetrie in de gebouwen, prachtige doorkijken en zo nu en dan een boom welke zich volledig heeft geworteld op een deel van een tempel. Deze iets minder populaire tempels hebben als voordeel dat hij qua drukte wel meevalt. Om een uur of 5 zet mr. Polin ons weer af bij het hotel en is het tijd voor een verfrissende duik in het zwembad. Want het was mooi en indrukwekkend maar zeker ook bloedheet vandaag. Deze avond zijn we, op advies van de Australiërs die we gisteravond zijn tegengekomen, gaan eten in een super de luxe restaurant; de Chanrey Tree. Wel een Cambodjaanse keuken maar dan op westers niveau. Er wordt voor het eerst in weken weer eens onderscheid gemaakt in voor en hoofdgerechten. Normaal wordt alles in een keer geserveerd.
Na het diner afgezakt naar de Pubstreet waar we een mooi plekje wisten te bemachtigen op het terras van de Temple bar. Een van de meest populaire bars in de straat. De terugweg naar het hotel doen we, net als gisteravond, te voet. Onderweg wederom tientallen keren de, in grote getale aanwezig en enigszins opdringerige, tuktuk chauffeurs moeten teleurstellen.
Morgen ochtend staat Mr Polin weer op ons te wachten.

• 17 Maart 2019 - 08:09

Joop En Ingrid:

Zo te zien er te lezen zijn er weer heel wat mooie indrukken en verhalen. Leuk om te lezen dat alles nog mooier is dan verwacht en wat een mooie foto's.

• 17 Maart 2019 - 15:43

Ave:

Leuk weer wat te lezen.
    Al zal dit wel een van de laatste blogs zijn.
    Ja was een indrukwekkende foto een boom op in aan een bouwwerk.
    Julli zijn vast al in Singapore.
    Goede thuisreis.
    Groeten Ave.