Dag 6 Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 6 Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 6 Luang Prabang

Door: Philip en Silvia

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

27 Februari 2019 | Laos, Luang Prabang

Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Tegenover ons hotel ontbeten. De Franse invloeden zijn hier zeker terug te vinden. Of we een broodje of croissants bij de omelet wensten. Het wordt een broodje. Verder een fruitsalde met stukjes gele watermeloen. Smaakt hetzelfde alleen het vruchtvlees is geel in plaats van rood. Het uitzicht over de Mekong vanaf het restaurant is prachtig. Een nevel over het water en de zon die net boven de bergen stond leverde een sprookjesachtig beeld op.

Na het ontbijt zijn we bij de boot gaan kijken om te horen hoe laat deze vertrekt.
Bij aankomst gisteren lagen er meerdere boten. De meeste waren nu al vertrokken en tot onze schrik was ook “onze” boot al verdwenen.
Navraag leerde dat we konden opstappen op de boten die er nog lagen. Onze rugzakken gehaald, 230.000 kip betaald voor de overnachting (23euro), inkopen gedaan voor onderweg en om 10 uur werd de ronkende dieselmotor gestart en vertrokken we naar Luang Prabang. In vergelijk met gisteren hebben we vandaag een knusser bootje. Een stuk kleiner.
De tocht is vergelijkbare aan die van de dag ervoor. Echt grandioos! De 7 uur op deze boot vlogen voorbij.
Het einde van de reis is op 10km van Luang Prabang. Daar staan de Tuktuks in grote getallen te wachten om de mensen naar de stad te brengen. Het werd een tuktuk XL waar we met 3 andere backpackers in worden gepropt en de rugzakken op het dak. In het centrum van de stad worden we afgezet. We hadden nog geen overnachting vastgelegd dus eerst op zoek naar een restaurant met WIFI. Dat bleek geen probleem. Je besteld een drankje en de WIFI code staat op de bon. In no time een goed onderkomen gevonden. Een eenvoudige kamer voorzien van airco, bed, douche en toilet. Meer hebben we niet nodig. Hier blijven we in ieder geval 2 nachten.
Vlak bij ons onderkomen begint de nightmarket. En daar is altijd iets te eten te vinden! Op deze markt een diepe steeg met eten, eten en nog eens eten. Op aanraden van een paar Aziaten een hele vis besteld. Wat een feest! Een papaya salade, wat stickie rijst en een biertje maakte het compleet. En dat allemaal voor het enorme bedrag van 72000 kip, zo’n 7 euro.
Daarna de nightmarket verder verkend en ons laten voorlichten over een driedaagse trekking in de jungle. Nog niet geboekt maar waarschijnlijk gaan we dit overmorgen doen.
Nu nog een drankje om dag af te sluiten.

• 27 Februari 2019 - 18:01

Ave:

Hallo Silvia en Philip,
    Van middag de foto,s bekeken.
    Mooi hoor.
    Weer een fijne boottocht gemaakt.
    Klinkt allemaal ontspannend.
    Is het erg warm bij jullie of valt dat wel mee?
    Groeten Ave.