Dag 17. Van Knysna naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 17. Van Knysna naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 17. Van Knysna naar Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

21 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Deze ochtend lekker rustig aan gedaan. Beetje uitgeslapen, ontbeten en het dorp in gereden voor een kop koffie. Er waren ook mensen die deze rustige start niet was gegund. Er werd namelijk een marathon gelopen. Respect voor de mannen en vrouwen die in Knysna na een afstand van 42 kilometer en 195 meter bij 37 graden over de streep kwamen.
Na de koffie, via een mooie route, naar Mosselbaai gereden. Onderweg nog een paar keer gestopt en tegen lunchtijd hadden we dankzij de Lonely Planet een leuk restaurant gevonden bij de haven en het strand. Het was een soort zeerovershol uit vergeten tijden waar je ook als dusdanig werd behandeld. De wijn werd geserveerd in een geëmailleerde mok waar aan alle kanten de stukken vanaf gestoten waren. De bediening was, gespeeld, alles behalve vriendelijk. Op de de een of andere manier wisten ze heerlijk eten uit de kombuis te toveren.
Na het eten hebben we het blog bijgewerkt en richting het eind van de middag zijn we naar Oudtshoorn gereden. Een deel van de route liep over een bergpas waar een brand had gewoed. Alles was zwart zelfs de verkeersborden. Het laatste stukje van de route werden we overvallen door een hevige storm. Grote takken lagen her en der verspreid op de weg. De hellende straten veranderde in kleine riviertjes. ‘s Avonds hebben we een omgewaaide palmboom zien liggen die dwars door een muur was gevallen.
Ons onderkomen voor deze nacht was de minste tot nog toe. Het voldeed maar daar was ook alles mee gezegd. We raken aan de praat met een Zuid Afrikaans stel uit Port Elizabeth. Leuke mensen met wie we gezellig een uurtje hebben geborreld. De keuze voor het restaurant was makkelijk deze avond. In dit gelovige dorp is nagenoeg alles op zondag gesloten. Het werd de Black Swan en dat bleek geen verkeerde keuze te zijn. De geserveerde wijn had de veelbelovende naam: ‘Product of time’. Hij overtrof onze verwachtingen, de lekkerste wijn tot nog toe. Oudtshoorn staat bekend om zijn struisvogel farms. Het diner hebben we daarop aangepast; Ostrich carpaccio vooraf en Ostrich steak als hoofdgerecht. We raken aan de praat met een Limburgs stel met wie we de avond gezellig afsluiten.
Het was al weer een mooie dag. Over exact één week stappen we in het vliegtuig richting het koude Nederland. Morgen nog een keer naar de kust en daarna wacht de wijnstreek en Kaapstad.

• 22 Januari 2018 - 22:55

Ave:

Over een week naar huis klinkt mij als muziek in de oren.
    Jullie zullen er anders over denken maar voor mij heeft het lang genoeg geduurd.
    Maar ik gun jullie nog veel reisplezier hoor.
    Groetjes Ave.