Dag 2. Pilanesberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 2. Pilanesberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 2. Pilanesberg

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

06 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Vroeg op, 4 uur de wekker. Snel aankleden en om half 5 onderweg in een open Jeep naar Wildpark Pilanesberg. En dat was koud! Het koelt hier ‘s nachts blijkbaar enorm af. Op dit onchristelijke tijdstip had de chauffeur gelukkig niet vergeten de sleutel van het park mee te nemen want het toegangshek van het park was nog gesloten. Na een halfuur bereikten we de vertrekplaats van de luchtballon. Prachtige locatie aan een groot meer. Hier was men al druk bezig om alles in gereedheid te brengen. Waar wij nog even het idee hadden dat wij de enige 2 waren, kwam na een kwartiertje een wagen met nog 10 mensen aanrijden. Zes volwassenen en vier kinderen. We dachten dat er een Russisch gezin bij was. Zij met Louis Vuitton tas en te grote zonnebril en twee verwende snertjong. Achteraf bleken het Brazilianen te zijn, wat overigens de kinderen niet minder erg maakte.
Tegen de tijd dat de zon opkwam waren we klaar om te vertrekken. Onze piloot, een vrouw op leeftijd, gekleed in stoere outfit met oorbellen en hanger in de vorm van een luchtballon, gemaakt van parelmoer, gaf ons een laatste veiligheidsbriefing. De brander ging aan en we waren vertrokken. De zonsopgang was waanzinnig mooi! De hele lucht kleurde prachtig oranje. Direct spotte we al de eerste witte neushoorn, zo gaaf!! Hele kuddes zebra’s, impala’s, wilde beest, etc. Echt heeel waanzinnig! Het uitzicht was fenomenaal waarbij onze piloot ons laag bij de grond en hoog in de lucht van alles liet zien. Wat een ongelooflijke belevenis, echt fantastisch! Na ongeveer een uur in de lucht te zijn geweest, zijn we weer veilig geland. Na de landing kregen we een speltje, certificaat en een overheerlijk glas champagne. En dat op een nuchtere maag. Daarna zijn we richting het ontbijt gereden. Zodra we wegreden vertoonde de eerste olifant zich. Daarna een nijlpaard, giraffen, apen, gnoe’s. Het hield niet op. In de Beekse bergen kost het meer moeite om ze te vinden.
Het ontbijt werd geserveerd in een resort en was fenomenaal verzorgd. Er ontbrak niets aan.
Daarna werden we terug gebracht naar ons kamp waar we eerst een uurtje op bed hebben gelegen om alle indrukken van deze ochtend te verwerken..

In de middag zijn we richting een stadje gereden om wat inkopen te doen. Naast de gebruikelijke dingen ook een coolbox gekocht. Altijd handig bij deze temperaturen. Daarna op eigen houtje het park ingereden. Nadat we een grote kudde zebra’s, 2 olifanten en diverse andere exemplaren waren tegengekomen gebeurde het onvermijdelijke. Op een heel stil onverhard pad, met dichte begroeiing, kregen we een lekke band. En daar word je niet blij van. Zeker als je weet dat er tientallen leeuwen, cheeta’s, wilde honden en diverse andere vleeseters op deze momenten liggen te wachten en je door de begroeien geen idee hebt wie er allemaal naar je liggen te kijken. Dus Sil op de uitkijk en Philip het wiel wisselen. Deuren van de autokoper gelaten zodat we in geval van nood, heel snel de auto in konden stappen. Nog nooit zo snel een wiel gewisseld. En dat bij een graad of 40.. Daarna direct terug naar het kamp gereden en het verhuurbedrijf gebeld. Wielen zijn meeverzekerd dus we hadden recht op een nieuw reservewiel. Na wat heen er weer bellen krijgen we de mededeling dat onze auto wordt omgewisseld. Beetje overdone voor een wieltje, maar op zich niet verkeerd want deze was al een beetje vies. Om 17.00 uur zijn we nog meegegaan met een gamedrive. Met een open terreinwagen 3 uur door t park gereden. Ongelooflijk veel dieren gezien. Nu ook de eerste uilen, leeuwen, vossen en een wilde hond gezien. Een van de vosen nam een konijn mee naar huis. Hij droeg ‘m als een baby....
Bij terugkomst was onze nieuwe auto afgeleverd. En die is gaaf!!! Een SUV van Ford. Echt een stoer ding, die wij te duur vonden om te huren. Ben nu al benieuwd wat de volgende lekke band gaat brengen...
Het eten was wederom gezellig en erg lekker. Extra dimensie deze avond, de stroom was uitgevallen. Ook de sanitair gebouwen waren en moeilijk te vinden en lastig bij gebruik. Wel sfeervol gedoucht in het romantische licht van een zaklamp. Wederom bijtijds naar bed want morgen gaan we onder begeleiding wandelen in t park.... om kwart over 4 de wekker. Wat een eerste dag....

• 08 Januari 2018 - 12:27

Ave:

Hallo Philip en Sylvia.
    Wat een mooi reisverhaal.
    Wat hebben jullie al veel beleefd.
    Ik kijk al uit naar jullie volgende belevenissen.
    Groetjes Ave.

• 08 Januari 2018 - 12:48

Carolien :

WAUW!!! ben benieuwd naar de foto's