Dag 9. St Lucia en Isimangaliso Wetland Park - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 9. St Lucia en Isimangaliso Wetland Park - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 9. St Lucia en Isimangaliso Wetland Park

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

13 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

In de stad ontbeten en inkopen gedaan om een dagje te overleven in het Isimangaliso wetland park. In dit park zijn geen restaurants te vinden. Wel meerdere BBQ’s voor algemeen gebruik. Dus houtskool, aanmaakblokjes en het nodige vlees gekocht. Rond een uur of half elf reden we het park binnen. We hadden op de een of andere manier niet al te hoge verwachtingen van wat we hier aan zouden treffen. Dat bleek gelukkig geheel onterecht. Dit is wederom een schitterend park. Hier geen leeuwen maar verder zijn bijna alle beesten hier te vinden. Omdat er geen leeuwen zijn is er een enorme populatie aan nijlpaarden.
Het is een park met uitgestrekte vlaktes en heel veel meren. Het bevind zich tussen de rivier en de Indische oceaan. De eerste stop spotten we direct al zebra’s, buffels, impala’s en twee neushoorns. In dit deel van het park zijn de neushoorns voorzien van een hoorn. Er is ook een westelijk deel van dit park, aan de andere oever van de rivier, waar preventief alle hoorns zijn verwijderd om het stropen tegen te gaan.
Het waait vandaag een beetje waardoor de zee hoge golven laat zien. We zouden gaan snorkelen maar nu de zee zo ruw is, is dat geen optie. Wel heerlijk in de zee gezwommen. Dat was, met name door de hoge golven, een waar spektakel. Daarna een BBQ toegeëigend en ons tegoed gedaan aan een paar heerlijke stukken vlees. Na deze lunch nog een prachtige route gereden en omstreeks 5 uur waren we terug in ons knusse huisje.
Het diner was wederom vis. Voor Philip was het weer smikkelen en smullen. Er stonden namelijk ook verse oesters op het menu.
Morgen gaan we dit stukje paradijs inruilen voor de Drakensbergen.

• 15 Januari 2018 - 16:27

Arthur:

Leuke overnachtingsplek: bushmen's nek met een fantastisch groot zwembad met een leuke glijbaan. Heerlijk uitkijkend over het uitgestrekte terrein met bergen eromheen. Wel een eindje rijden.

• 16 Januari 2018 - 11:14

Ave:

Heerlijk veel dieren zien zwemmen in de Oceaan.
    Lekker eten En een knus huisje.
    Wat wil je nog meer op zo,nmooie vakantie.
    Groetjes Ave. i