Dag 8. Van Hluhluwe naar St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 8. Van Hluhluwe naar St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 8. Van Hluhluwe naar St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

12 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Sabu Bona.... is het enige dat we hebben onthouden van de spoedcursus Zulu. Het is een groet. We zijn deze ochtend, nadat we brut waren gewekt door een paar apen op het dak van ons huisje, richting het traditionele dorp getogen. Hier werden wij ontvangen door het stamhoofd, in traditionele kleding, die enkel Zulu sprak of hij deed net alsof. Hij hield zich in ieder geval goed aan zijn rol. Gelukkig kregen we na verloop van tijd hulp van zijn maatje, die genegen was het een en ander te vertalen. Bleek dat de onverstaanbare mijnheer in het bezit was van vijf vrouwen en naarstig op zoek was naar een zesde. Deze zijn in Zulu land al te verkrijgen voor elf koeien per stuk. Philip heeft even uitgelegd dat dit bij Sil niet ging werken..
Nadat Silvia flink op een trommel had staan rammen en dit ook nog beantwoord werd door tromgeroffel vanuit het dorp mochten we ons vanaf de parkeerplaats richting het dorp begeven. Hier hebben we een interessante rondleiding gehad. Eén ding is duidelijk, emancipatie is in Zulu land nog ver te zoeken. Aan het eind van de rondleiding volgde, om een uur of negen ‘s ochtends, een dans show waar we ook mochten genieten van het zelfgebrouwen bier.. Dat laatste hebben we tot het verplichte minimum beperkt.
Daarna ontbijt en door naar de slangen en krokodillen. Dit was een grote deceptie. Geen rondleiding, geen show, bijna geen slangen. Wat bleek, het was vrijdag, de dag dat de terrariums schoon gemaakt worden. Dan is er geen tijd om de betalende toerist van een show of informatie te voorzien en bovendien verstop je die dag de slangen in emmers zodat je de hokken kan schoonmaken. Wel jammer dat dit niet verteld was voordat we het kaartje kochten.
Daarna de auto in en richting St. Lucia. Het eerste stuk binnendoor. Dan kom je gewoon nog dorpjes tegen die verdacht veel op het toeristische dorp van deze ochtend lijken. Na anderhalf uur bereiken we St. Lucia. Een leuk dorpje aan de Indische oceaan. Ons onderkomen was verrassend. We mochten kiezen tussen een riant huis met meerdere slaapkamers of een huisje van 3 bij 4 en twee verdiepingen hoog. Het werd de laatste. Het was zo’n leuk knus huisje en we hadden vanaf de slaapverdieping uitzicht op de Oceaan. Echt heel gaaf! We waren het beide direct eens dat het dit huisje moest worden voor de komende twee nachten.
De eigenaresse van de Ingwenya Lodge was een hele vriendelijke vrouw die ons overlade met informatie. Eerst zijn we gaan lunchen met zicht op de rivier, de oceaan en de enorme zandduinen. Daarna met een bootje drie uur over een rivier gevaren om de vele nijlpaarden, krokodillen en vogels te bewonderen.
‘S Avonds uitgebreid gedineerd bij een visrestaurant en uiteindelijk weer moe maar voldaan teruggekeerd naar ons knusse huisje ..

• 15 Januari 2018 - 15:17

Marianne:

Leuk klinkt nu wat meer relaxed

• 15 Januari 2018 - 16:20

Arthur:

Arthur: en toen ging ie terug naar z'n hut, hoorde je 'm trappen lopen, deuren open dicht doen, de laatste was van z'n inloopkast waar hij zich omkleedde in z'n Nike kleding en sneakers. Z'n mobiel pakten om de volgende groep toeristen in te plannen om die vervolgens in Excel in z'n planning te zetten ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

Arthur: zoveel plaats was er niet in de auto en in het vliegtuig terug, maar anders.....

St Lucia: kun je lekkker sushi eten in McKenzie street.

• 16 Januari 2018 - 10:29

Ave.:

Leuk de uitleg vanArthur.
    Maar fijn dat jullie zo genieten.
    Gadaar vooral mee door.
    Groeter Ave