Dag 22. Siem Raep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 22. Siem Raep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 22. Siem Raep

Door: Silvia en Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

15 Maart 2019 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 22
Na het ontbijt stond sMr. Polin met zijn tuktuk al op ons te wachten. De eerste tempel vandaag, Ankor Wat. Helaas was het hier heel erg druk. Vooral veel luidruchtige Chinezen. Neemt niet weg dat het complex van onbeschrijfbare schoonheid is. Hier hebben we bijna de hele ochtend doorgebracht. Daarna door naar de Ta Prohm tempel. Deze is onlangs nog gebruikt in een film van Lara Croft. In deze tempel groeien meerdere grote bomen boven op de tempel. Dit hadden we gisteren ook al gezien bij een andere tempel maar in deze setting wederom heel mooi en bijzonder.
In de middag zijn we naar Changkat Kouk Chak gegaan. Een complex waar ooit een miljoen mensen hebben gewoond. We hebben hier de rest van de middag rondgelopen. Ankor Thom is het middelpunt van dit bouwwerk. Zo aan het eind van twee dagen, waarbij we in een enorme hitte de tempels hebben bewonderd, is dit een kunstwerk waarbij je enthousiasme wordt opgewekt, alsof het de eerste tempel is die je ziet! Zo gaaf! Zo mooi! Zo gedetailleerd! Echt onbeschrijflijk!
Mr Polin heeft ons daarna weer heelhuids thuisgebracht. En dat, met een tuktuk die, weten we nu uit ervaring, niet in staat was om een noodstop te maken. Een keer ging het bijna mis. Door zijn stuur maximaal om te gooien kon hij een aanrijding maar net voorkomen.
Deze avond gegeten in een gezellig Frans restaurantje. Aan culinaire mogelijkheden ontbreekt het gelukkig niet in Siem Reap...

• 18 Maart 2019 - 12:53

Ave:

Wat je hier beschrijft heb ik al van jullie gehoord toen je na deze geweldige reis
    bij mij langs kwam.
    Ik heb genoten van alle plekken die jullie hebben bezocht.
    Ik ben een bevoorrecht mens dat ik dit allemaal mocht volgen.
    Ben heel blij dat jullie weer heelhuids terug zijn in Nederland.
    maar kijk stiekem uit naar je volgende reiservaringen..
    Liefs Ave.

• 25 Maart 2019 - 07:35

Joop En Ingrid:

Wat is het weer geweldig om te lezen.