Dag 12. Vieng Vang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 12. Vieng Vang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 12. Vieng Vang

Door: Philip en Silvia

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

05 Maart 2019 | Laos, Luang Prabang

Waar we gisteravond de verzekering kregen dat er om half acht een tuktuk en twee doosjes net ontbijt klaar zouden staan, zagen we dezelfde jongen achter de balie bij de receptie van het hotel opschrikken toen wij om half 8 voor zijn neus stonden. De tuktuk stond al wel op ons te wachten. Het ontbijt moest nog gemaakt worden. We moesten on 0740 op het busstation zijn was ons gisteren verteld. Uiteindelijk net voor acht uur, enigszins gestrest aangekomen bij het busstation. De touringcar uit het jaar kruik stond nog braaf op ons te wachten. Wij snel aan boord geklommen en vervolgens...... nog drie kwartier gewacht totdat de bus eindelijk vertrok. De bus had het erg moeilijk met de hoge en stijle bergpas waar we overheen kwamen. Zo moeilijk dat de bus op een gegeven moment aan de kant werd gezet om een lekkende waterslang te repareren.
Al met al kwamen we twee uur later aan dan gepland. Met de tuktuk naar het hotel, omgekleed en een autoband opgehaald voor een tochtje op de rivier. Tubing in Vieng Vang! Dat is heel populair hier. Je wordt een paar kilometer buiten het dorp gedropt, je gaat in je band liggen en drijft in een paar uur terug naar Vieng Vang. Omdat het regenseizoen nog niet is begonnen duurt dat nu al snel een uur of drie.
Onderweg kom je de nodige bars tegen. Omdat er enkele jaren geleden teveel toeristen om het leven kwamen door drank en zeker ook drugs, heeft de Laotiaanse regering vele etablissementen gesloten. De vergane “glorie” is goed te zien. We hebben onderweg nog wel een biertje gehaald die we in ons bandje, drijvend op de rivier, genietend van het uitzicht, opgedronken hebben. What a Life!
Deze avond echt superlekker gegeten, nog wat over de nightmarket gelopen en uiteindelijk in een leuke bar annex discotheek terecht gekomen. De aanwezige Beerpongtafels hebben we vanavond maar links links laten liggen.
Voor morgen ochtend hebben we een Buggy gereserveerd om wat mee rond te gaan toeren.

• 06 Maart 2019 - 04:08

Arthur:

Wel een hele gave vakantie !

• 07 Maart 2019 - 17:35

Ave:

Leuk drijven in een autoband.