Dag 11. Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 11. Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 11. Luang Prabang

Door: Silvia en Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

04 Maart 2019 | Laos, Luang Prabang

Dag 11
Wat een genot. Wat kan je toch genieten van normale luxe als je dat twee dagen hebt gemist. Het bed! Echt heerlijk geslapen vannacht. Vandaag doen we het rustig aan. Na het ontbijt de was weggebracht en vervolgens naar het busstation gelopen om kaartjes re halen voor de bus naar Vang Vieng. Morgen ochtend om 8 uur vertrekken we met een VIP bus. Weet niet wat die drie letters hier betekenen maar we verwachten er maar niet teveel van. Onderweg naar het busstation liepen we over een markt. Hier wat ondergoed, een nieuw petje en een cadeau voor Jorik gekocht.
Na het busstation met de tuktuk terug naar de stad voor de lunch. Nog even langs het reisbureau gelopen om de complimenten over te brengen m.b.t. de trekking en onze tourguide. De eigenaresse en de tourguide in opleiding (van dag 1) waren aanwezig en ons enthousiasme werd zeer gewaardeerd.
In de middag hebben we een tempel bezocht. Deze ligt bovenop de Phousiberg gelegen midden in de stad.
Een lange trap brengt je naar de top alwaar je een prachtig uitzicht hebt over de stad en omgeving. Boven kwamen we erachter dat er ook een weg naar beneden leidde aan de achterkant van deze berg. Daarmee kwamen we in een deel van de stad waar we nog niet eerder waren geweest. De rest van de middag de horeca in dit deel van de stad verkent. Uiteindelijk kwamen we bij een bar genaamd Utopia. Een leuke, populaire zaak aan het water. Het meubilair bestaat voornamelijk uit zitzakken en matrasjes.
In de avond, nadat we de was hadden opgehaald en wat hadden gegeten zijn we hier nog naar teruggegaan. Een van de obers, een jongen van 23, nam de tijd om het gesprek aan te gaan. Hij vertelde heel open over zijn leven in het bergdorp waar hij opgegroeid was, dat er echt een wereld voor hem open ging toen hij 5 jaar geleden voor het eerst in de grote stad kwam. Hij wist niet wat hij meemaakte toen hij voor hete eerst een toerist tegenkwam. Hij kwam op dat moment echt nog van een andere planeet of bergdorp. Inmiddels werkt hij zich een slag in de rondte om zijn studie engels te kunnen betalen. Mooi verhaal van een trotse kerel die keihard aan het werk is voor zijn toekomst. We hebben hem een beetje gesponsord..
Morgen naar Vieng Vang.

• 05 Maart 2019 - 15:09

Herman:

Halllo avonturiers!
    Zo ik ben weer bij, ik was even een paar daagjes achterop geraakt.
    Mooie trekking en een mooie rustdag.
    Lekker sportief bezig hoor, petje af. En zeker bij die bomentop route.

Veel plezier nog en tot de volgende blog.

• 05 Maart 2019 - 20:23

Ave:

Leuke rustdag en toch nog veel gedaan en volgens mij ook genoten.
    Ben benieuwd wat de VIP bus jullie brengt en waar hij je brengt.
    Dat lees ik vast weer in jullie volgende blog.Veel plezier en groetjes van mij.
    Ave.