Dag 7. Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 7. Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 7. Luang Prabang

Door: Philip en Silvia

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

28 Februari 2019 | Laos, Luang Prabang

De eigenaresse van het Guesthouse waar we slapen had vanmorgen een pan met noodles klaar staan voor haar gezin. Of de gasten ook een hapje mee wilde eten. Dat mag je natuurlijk niet afslaan. Tijdens het ontbijt werd ons een scooter aangesmeerd. Bij het invullen van de papieren werd ons verteld dat we ons paspoort af moesten staan tijdens de verhuurperiode. Dat waren we natuurlijk niet van plan. Ze was niet op andere gedachten te brengen dus wij op zoek naar een andere verhuurder. Nadat we van 6 scooterverhuur bedrijven te horen hebben gekregen dat ze geen cash als borg accepteren, hebben we het maar opgegeven en zijn we schoorvoetend terug gegaan naar adres nr 1. Paspoort ingeleverd en met twee scooters op pad gegaan. De bestemming: Kuang Si waterval. Een leuke tocht van ca 30 km naar een natuurpark met prachtige watervallen. Bij de ingang van het park bevind zich een opvang centrum voor beren. Hier worden beren worden opgevangen die ooit in gevangenschap hebben geleefd. Nog steeds zitten ze gevangen maar nu hebben ze wel een beter leven dan voorheen. Als we de beren achter ons laten komen we bij de watervallen. Ze zijn echt waanzinnig mooi. We zijn langs de laatste en grootste waterval naar boven geklommen. Eenmaal boven konden we nog met een bamboe vlot een stukje stroomopwaards varen. Onze schipper duwde de boot voort met een bamboestok. Hij kan zo in Giethoorn aan het werk. Nadat we weer beneden waren geklauterd zijn we het water ingegaan en hebben we maximaal genoten van het verfrissende water.
Daarna geluncht. De ober was zo vriendelijk ons te attenderen op een enorme spin die recht boven onze tafel een web had gebouwd. We hebben onze lunch er maar niet door laten verpesten. Heerlijke curry met stikkie rice.
Om een uur of 3 zijn we teruggereden naar Luang Prabang. Onderweg nog getwijfeld om even te stoppen bij een olifantenpark. Hier uiteindelijk, omwille van de tijd, vanaf gezien. Nog een klein rondje door de stad gereden en om een uur of 5 zonder problemen de scooters weer omgeruild voor ons paspoort. Vanavond gegeten waar we gisteravond ook beland zijn. Weer een heerlijke vis van de BBQ en deze keer ook een kippenpoot erbij genomen. Zo’n foodmarket als deze is in Europa echt niet na te maken.
Het komende weekend zijn we onder de pannen. Morgenochtend vroeg worden we opgehaald voor een driedaagse trekking door de jungle in het noorden van Laos. Dus voorlopig is dit even het laatste bericht. Zondag avond zijn we, als alles mee zit, weer on line.

• 28 Februari 2019 - 18:28

Ave:

Ja vervelend als je het paspoort af moet geven.
    Gelukkig is het goed gekomen.
    En is het een mooie dag geworden.
    Goed he een Berenopvang Fijn dat ze de rest van hun leven goed verzorgd worden.
    In gedachten hoor ik de waterval.
    En nu de Jungle in kijk uit veel plezier tot later.
    Grortrn Ave.

• 01 Maart 2019 - 08:09

J&I:

Schitterende foto's. Succes in de Jungle.
    J&B

• 05 Maart 2019 - 04:47

Marianne:

Geniet ervan!!!
    Leuk lees af en toe mee met jullie avontuur xx