Dag 23. Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 23. Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 23. Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

27 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 23. Kaapstad
Deze ochtend wat stram wakker geworden van de inspanning van gisteren. Tijdens het ontbijt wederom uitzicht op het park waar ook vandaag de zwervers weer druk zijn om hun kleding te wassen. Lijkt erop dat dit een dagelijks ritueel is voor deze twee mannen en een vrouw.
Na het ontbijt gaan we shoppen. Even buiten Kaapstad ligt het Canal Walk Shopping Centre. Een enorm complex waar echt alle merken vertegenwoordigd zijn. Voor Philip worden er een paar nieuwe gympen gekocht en verder blijft het bij kijken, kijken en nie kopen nie.
Silvia staat nog wel een tijdje te twijfelen bij de Swatch store maar laat zich uiteindelijk toch niet overhalen om een nieuw klokje te kopen.
Vanaf het winkelcentrum gaan we naar Kirstenbosch Nationale Botanische Tuin. Dit prachtige stuk natuur aan de voet van de oostelijke helling van de Tafelberg is maar liefst 560ha groot. Hier een mooie wandeling gemaakt en bij een prima restaurant de lunch genoten.
Van al dat shoppen en wandelen krijg je gewoon weer zin in een wijntje. Gelukkig bevind zich op 10 minuten rijden van Kirstenbosch het oudste wijnhuis van Zuid Afrika. Groot Constantia. Een wijnhuis dat dateert uit 1685 en is opgericht door Simon van der Stel. Een Nederlandse gouverneur in dienst van de Oost Indië Company.
De druivenranken stonden er ondanks de droogte prachtig bij. We hebben een rondleiding gehad door de productiehal en aansluitend een wijnproeverij. En het mag gezegd worden, die Hollandse Simon van der Stel heeft een mooi product op de markt gebracht.
Sil had spijt gekregen dat ze het horloge deze ochtend toch niet gekocht had. In het historische hart van de haven van Kaapstad bevindt zich een ander winkelcentrum. Het Victoria en Alfred Waterfront. Een hippe locatie met veel winkels en horeca.
De Swatch store was zo gevonden. Helaas… het horloge dat Silvia op het oog had was hier reeds uitverkocht. Dat was een tegenvaller. Na nog wat rondgewandeld te hebben belanden we aan de haven bij een heel leuk restaurantje. Hier een mooi plateau met Sushi verorberd welke vergezeld werd door een van de heerlijke wijnen van de Kleine Zalze. Alle op de Tafelberg verbrandde calorieën waren na deze dag weer volledig aangevuld.
’s Avond zijn we nog even naar de Tigers Milk Bar geweest. Bij terugkomst bij ons verblijf stond er een zwerver voor de deur. Of wij nog een kleine bijdrage wilden doen. Omdat wij morgenavond naar huis vliegen hebben we deze man verblijd met onze koelbox en een sixpack bier dat we al 3 weken met ons meegezeuld hadden. We weten nu ook hoe een gelukkige zwerver eruit ziet…