Dag 14. Van Graaff-Reinet naar Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 14. Van Graaff-Reinet naar Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 14. Van Graaff-Reinet naar Port Elizabeth

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

18 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag bereiken we wederom de kust. We gaan van Graaff Reinet naar Port Elizabeth. Onderweg komen we door het Addo Elephant National Park.
De afgelopen overnachting was matig. We hadden een grote kamer en prachtige badkamer maar deze moesten we wel delen met de eigenaar. De vloer kraakte enorm en als je door de kamer liep stonden de kasten te rammelen.
Ook het ontbijt stelde niet veel voor. Maar er moet bijgezegd worden dat we de afgelopen dagen ook wel heel erg verwend zijn. De navigatie geeft aan dat het een anderhalf uur rijden is naar het olifanten park. Na drie kwartier gaan we de weg af en komen op een onverharde weg. Het vreemde is dat er geen borden staan die verwijzen naar het park. Misschien hebben we een eerdere afslag gemist en is dit de alternatieve route. We zijn immers onderweg naar Addo Elephant park. Een hobbelige weg waarbij we op een gegeven moment langs een hek komen te rijden dat veel weg heeft van een hek van het park. Na een dik half uur hobbelen bereiken we de ingang van het park. Ehhh, het verkeerde park.
We stonden bij ene Darlington dam. De behulpzame bewakers, die ogenschijnlijk niet veel te doen hadden, maakten dit vaker mee. We moesten niet naar Addo Elephant park waar geen olifant te vinden is maar naar het Addo Elephant Main Rest Camp. Dat betekende dat we de hele hobbelweg weer terug moesten en daarna nog een dik uur doorrijden richting de kust. Onderweg nog even gestopt bij een struisvogelfarm. De nieuwsgierige beesten waren allemaal genegen om even naar het hek te komen voor een mooie foto.
Bij aankomst in het echte olifantenpark eerst maar even geluncht. Daarna op zoek naar olifanten. Dat bleek geen onmogelijke opgave. We overdrijven niet als we stellen dat we zeker 200 exemplaren met grote oren gezien hebben vandaag. Al na 10 minute rijden, bij een waterpoel, stonden er zeker een stuk of 80! Zo onwijs gaaf!! Deze broertjes en zusjes, neefjes en nichtjes van Dombo zochten de verkoeling van het water op. Niet gek bij de 37 graden van vandaag. We hadden er wel bij willen gaan liggen...
Ook een tweede poel was overbevolkt. Zeg maar een soort dag aan het strand in Nederland bij 37 graden maar dan anders.
Zoveel olifanten gaan we waarschijnlijk nooit meer zien. Verder biedt dit park nog veel andere beesten maar daar hebben wij niet echt meer naar gezocht. Nog wel een grote kudde buffels en zwijntjes tegen gekomen. Omstreeks 5 uur waren we in Port Elizabeth. Het laatste stuk van de route krijgen we wat regen maar tegen de tijd dat we arriveren is het gelukkig weer droog. We verblijven in het Bleu Lotus Guest house. Een sfeervol onderkomen met zwembad gelegen één straatje achter de boulevard. Port Elizabeth is een middel grote stad. Op aanraden van onze gastvrouw zijn we gaan eten bij een hotel aan de boulevard. Allemaal kleine hapjes vergezeld door wederom heerlijke Zuid Afrikaanse wijn. Het was wederom een mooie dag...

• 21 Januari 2018 - 10:47

Ave:

Wat een leuke dag met veel bezienswaardigheden.Jammer Philip dat je aan je oren ben geopereerd anders kon je tussen de olifanten gaan zwemmen en was je niet opgevallen.(grapje).
    Van mij had je niet hoeven bunjee jumpen.maar vond het toch spectaculair,
    en was stiekem ook wel trots.
    En Silvia voor jou zijn die escapades van Philip ook wel spannend.
    Nou allebei veel plezier doe voorzichtig en tot jullie volgende blog.
    Groeten Ave.