Dag 10 St Lucia naar Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 10 St Lucia naar Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 10 St Lucia naar Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

14 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Winterton

Vandaag een route van dik 400km. We gaan over de snelweg langs de kust waar we van de zee helaas niets te zien krijgen. Daarom besluiten we halverwege een afslag te nemen om nog even te genieten van het prachtige uitzicht op de Indische oceaan. Ook bij Durban zijn we de snelweg afgegaan voor een uitstapje over de boulevard. Omstreeks een uur of half drie arriveerden we bij Cathkin Cottage, onze B&B voor de komende twee nachten.
Cathkin bevindt zich op een estate, prachtige tuin, mooie kamer en een lekker zwembad.
Het Maloti Drakansbergpark, vlakbij ons onderkomen staat op de Unesco Werelderfgoed lijst en staat bekend om zijn prachtige wandelroutes. Daarmee gingen wij onze middag vullen. Om half vier hadden wij ons ingeschreven bij het park en vertrokken we bij een temperatuur van 33 graden, bepakt met rugzak en veel water voor een wandeling naar de Sphinx. Een wandeltocht van op papier 3 uur, heen en terug naar de Sphinx. Geen idee hoe de Sphinx er hier uitziet maar het zal we een mooi uitzichtpunt zijn ergens bovenop een berg. Omdat het rond 19:00 uur donker wordt hebben we stevig de pas er ingezet. Dit kon op zich ook geen kwaad na een week gevuld met te veel lekker eten en drinken. De overwegend steile route werd gedomineerd door prachtige uitzichten. We besloten in één keer door te lopen naar de top en niet te rusten. Na ruim anderhalf uur niemand te zijn tegen gekomen ontmoette we de eerste wandelaars. Op onze vraag hoever het nog naar de Sphinx was, antwoorden zij dat we daar al lang voorbij waren. Ze waren goed bekend in het gebied en adviseerde ons door te lopen en via een andere route weer af te dalen. Het bleek een formidabel plan. Echter de onzekerheid of we het voor het donker zouden redden, zorgde ervoor dat we uiteindelijk in rap tempo drieënhalf uur zonder rust hebben gelopen. De tocht voerde 3 km over een prachtige hoogvlakte waarna de afdaling begon. Deze was minder goed begaanbaar en de dieptes dusdanig dat de familie Joosten op zeker had afgehaakt...Haha.. Maar wat was het daar prachtig! Net voordat het echt donker werd arriveerden we bij onze auto.
Vlakbij ons verblijf bevindt een prachtig resort waar we ‘s avond alle verbrandde calorieën weer hebben aangevuld middels een ‘all you can eat’ diner en iets teveel veel te lekkere wijn.
Met volle buik en niet geheel nuchter zijn we terug naar onze cottage gestrompeld.
Morgenochtend de Canopy tour.

• 18 Januari 2018 - 09:16

Ave:

Dat was een drukke dag eerst 400km rijden endan het volgende prachtige avontuur aangegaan.
    Het was een zware poging om de Sphinx te vinden.
    Hopelijk weer uitgerust het volgende avontuur tegemoet.
    groetjes Ave.