Dag 6. Van Hazyview naar Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 6. Van Hazyview naar Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 6. Van Hazyview naar Hluhluwe

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

10 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vandaag een reisdag van Hazyview via Amsterdam naar Hluhluwe. Amsterdam??? Inderdaad, die neuzen hebben niet alleen een voetbalteam in Zuid Afrika, ze hebben hier zelfs een soort dependance van de Bijlmer. Maar daarover later meer.
We zijn rond half acht vertrokken. Het was rustig op de weg. Voornamelijk één baans wegen waar iedereen elkaar de ruimte geeft om in te halen. Het verkeer bevalt hier prima. Ook het links rijden gaat ons goed af. We zijn vandaag nog verkeerd gereden. We stonden bijna in het land dat we moesten vermijden. Net op tijd rechtsaf geslagen om vervolgens op onverharde en bijna onbegaanbare wegen uit te komen. Maar wat was het mooi daar!! Sil aan het stuur en Philip genietend van het uitzicht. Dat uitzicht betrof een hard werkende Sil aan de ene kant om de auto op de weg te houden en een prachtig berglandschap aan de andere kant. Zo mooi hadden we nog niet veel gezien.
Een heel groot contrast met de dependance van de Bijlmer. Advie is om alle ramen en deuren gesloten houden. Wat een bende. Hier nog wel het lef gehad om een lunch te halen bij de plaatselijke supermarkt. Toen we terug kwamen stond onze auto er nog en gelukkig zaten al onze ramen er ook nog in.
Verder vandaag nog twee keer staande gehouden door de politie. De eerste keer betrof een agent met humor die ruimschoots de tijd nam voor een gezellig praatje. De tweede was een een saaie diender. Maar dat kost uiteindelijk ook een kwartiertje reistijd minder. Beide keren zonder kleerscheuren er vanaf gekomen.
Om een uur of vijf arriveerden we in ons “traditionele” vakantiedorp. We blijven twee dagen. Het betreft een vakantie dorpje bestaande uit ronde huisjes met rieten daken. De huisjes zijn geschilderd in de traditionele Zulu kleuren van de diverse stammen. Daarnaast is er een vogel, slangen en krokodillen park en een traditioneel Zulu dorp waar shows worden gegeven. Verder was het heel erg stil. Er stonden maar drie auto’s op de parkeerplaats. Eerst een biertje en informeren naar de mogelijkheden hier. Diner was hier niet mogelijk. Het advies was om gebruik te maken van het restaurant van een hotel in Hluhluwe. Dat bleek een goed advies. Een prachtig hotel met prima fasciliteiten. Zeker qua keuken. Bij terugkomst in onze hut wachtte ons nog een verrassing. Al liggend op bed, kijkend naar ons rieten puntvormige dak zag Philip een beestje. Sil zag er ook nog één, een 50cm verderop. Na enig puzzelen om erachter te komen waar we naar keken kwamen we tot de conclusie dat dit slechts één dier betrof. Een dier dat je normaliter niet graag in je slaapkamer tegen komt. Het betrof een redelijk groot exemplaar slang... Nu heeft Philip echt helemaal niets met deze beesten. Op veilige afstand kan hij ze dulden maar boven het bed gaat echt te ver. Aan Sil de schone taak om te zorgen dat Philip weer adem ging halen, zijn hartslag naar beneden ging en dat er alsnog geslapen werd. En hoe doe je dat. “Stel je niet aan. Zo’n beest doet je niks. Hij is banger voor jou dan jij voor hem.” Tegen de tijd dat we gingen slapen was de slang spoorloos verdwenen. Niet dat dit heel veel rust bracht maar hij kon in ieder geval niet meer in of op het bed vallen. Airco op de laagste stand gezet, want slangen houden niet van kou. Sil heeft goed geslapen en Philip uiteindelijk ook nog wel een beetje. En de slang? Die hebben we niet meer gezien.

• 12 Januari 2018 - 22:38

Ave:

Knap hoor Sil Op die wegen rijden en nog links ook.
    Een slang zou ook niets voor mij zijn. Ik vind ze al eng achter glas in Blijdorp.
    Bedankt voor je verhalen.
    groeten Ave

• 13 Januari 2018 - 07:56

Carolien :

Had jij weer Philip....een slang boven je bed