Dag 5. Het Krugerpark. - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 5. Het Krugerpark. - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 5. Het Krugerpark.

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

09 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Hazyview

We zijn vandaag naar het Krugerpark geweest. Afgelopen nacht heel slecht geslapen. Het heeft de hele nacht gestormd. De tent en wij hebben het zwaar gehad. Om kwart over vijf in de ochtend verzamelen voor de game drive. Een open jeep vol met diverse nationaliteiten. Iedereen kwam bij ons uit het resort en iedereen had slecht geslapen. De hele dag door zag je mensen in de Jeep knikkebollen en wij deden net zo hard mee. Een Koreaan spande de kroon. Die heeft echt alleen bij de hoogte punten van vandaag zijn ogen open gehad. Voor de rest heeft hij, gedeeltelijk zelfs op Sil haar schouder, de hele dag liggen slapen. Het is de hele dag slecht weer gebleven. Drie lagen kleding aan, onder een deken en zelfs een poncho aan tijdens de grote buien. Tot zover het geklaag.
Qua dieren is het hier minder druk bevolkt dan in Pilanesberg. Maar onze gids deed erg goed zijn best. Zelfs een luipaard gezien die een impala (een soort ree) gevangen had. Hij had zijn prooi in een boom gehangen en hij lag zelf een metertje hoger van zijn vangst te genieten. Echt heel gaaf. Verder viel het op dat er nog maar weinig neushoorns in het park resteren. Het stropen van deze dieren is echt een groot probleem. In Pilanesberg kregen we te horen dat daar de afgelopen twee weken al zes neushoorns door stropers gedood waren. En dat was veel meer dan afgelopen jaren. Waarschijnlijk hebben de stropers hun werkgebied verlegd omdat in het Kruger park de populatie neushoorns kleiner is geworden en daardoor moeilijker te vinden. Wij hebben er vandaag in ieder geval nul gezien. Het park zelf vonden wij ook minder mooi ten opzichte van het vorige park. Maar het weer werkte ook niet mee. Met een zonnetje had het er waarschijnlijk heel anders uitgezien. Om een uur of drie waren we terug bij onze tent. Eerst de komende overnachtingen geregeld. We hebben het programma iets gewijzigd. We zijn namelijk vergeten om iets te regelen bij het autoverhuurbedrijf waardoor we de grens met Swaziland niet over mogen met onze auto. Nog gebeld met de verhuurder maar dat werd een lastig verhaal. We slaan het zuiden van het Krugerpark over en gaan nu om Swaziland heen. Hiermee winnen we twee dagen op ons toch al krappe programma. We gaan morgen slapen in een “traditioneel” Zulu dorpje in Hluhluwe. Maar voor het zover is eerst nog een hapje eten. Deze keer bij de pizzeria. Voor het eerst in 5 dagen een keer geen kip of vlees. Niet omdat het moet, maar omdat het kan..

• 12 Januari 2018 - 22:24

Ave:

Je hoort altijd wel over het stropen van de neushoorns,maarop een reis als deze wordt je er mee geconfronteerd.
    hopelijk wordt het weer snel beter voor jullie.
    En gaan jullie weer mooie dingen zien en beleven.
    Groetjes Ave.

• 13 Januari 2018 - 10:52

Arthur:

En die Koreanen ruiken meestal nog naar knoflook ook !

• 26 Januari 2018 - 15:37

Ingrid En Joop:

Wij kwamen er destijds ook na meer dan een uur kou lijden achter dat de chauffeur van de jeep onder de banken dekens had liggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!