Dag 3, Pilanusberg - Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 3, Pilanusberg - Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 3, Pilanusberg - Hazyview

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

07 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Hazyview

Wederom een vroege start vandaag. Om kwart voor vijf moeten we klaar staan. Kleding voorschrift: goede wandelschoenen en kleding zonder felle kleuren. We gaan een wandeling maken in het wildpark. Het stel dat in Zwitserland woont gaat ook mee. Wederom wordt het park voor ons geopend. Onderweg naar het begin van de wandeling kwamen we nog twee luipaarden tegen. Voor wat betreft de Big five hebben we alleen de buffel nog maar te gaan. We gaan lopen onder begeleiding van twee man. Een gaat ons onderweg het een en ander vertellen van wat we zien en de ander houdt alle beesten in de gaten en hopelijk op veilige afstand. Beide mannen zijn voorzien van een zwaar kaliber jachtgeweer en het dringende verzoek is om hun instructies op te volgen. Op de een of andere manier leek ons dit een goed plan, zeker toen we uit de jeep stapten en een zwarte neushoorn, een van de gevaarlijkste dieren in het park, zich op nog geen 100 meter afstand bevond. Zelfs onze begeleiders werden daar enigszins nerveus van. Na een kwartier afwachten wat de neushoorns gingen doen zijn we onze tocht begonnen. We kregen veel informatie, over planten, pootafdrukken en natuurlijk hoorde het verhaaltje poep er ook bij. Op een gegeven moment kwamen er een stuk of 12 overspannen olifanten, luid tetterend, schijnbaar ergens van geschrokken, op veilige afstand langs ons heen gerend. Echt een heel indrukwekkend gezicht. Onze begeleider vertelde nog wel even tussen neus en lippen dat de kuddes niet te groot moeten worden want ze hebben elk maar 10 patronen op zak. Even verderop stonden 5 giraffen te kijken wat wij kwamen doen en ook de zebra’s verlorens ons niet uit het oog. Gedurende de hele wandeling zagen we zo nu en dan de zwarte neushoorns weer opduiken. Hierdoor werd de route zo nu en dan ook aangepast. Na dik twee uur waren we weer terug bij de jeep met een berg aan informatie en een waanzinnige ervaring rijker.
Eenmaal terug in het kamp, stond het ontbijt klaar. Daarna inpakken en wegwezen. Met onze nieuwe auto richting het Kruger park en de Panorama route. Maar daarvoor moeten we wel eerst een kilometer of 600 naar Hazyview rijden. Een prima route, grotendeels over een prachtige tolweg, zorgde ervoor dat we om 17.00 uur incheckten in de Kruger Adventure Lodge. Wederom hadden we een tent geboekt maar deze was sfeervoller ingericht en had meer luxe dan de tent in Pilanesberg. Een eigen douche, toilet, airco en er was nu ook WIFI beschikbaar.
De rest van de avond zijn we de deur niet meer uit geweest.
Morgen eerst uitslapen en daarna de Panorama route.

• 10 Januari 2018 - 18:43

Ave:

Dat was weer een mooi en spannend verslag.
    Fijn dat jullie tot nu toe Wifi hebben.
    Nog veel reisplezier voor jullie samen.
    Groetjes Ave

• 11 Januari 2018 - 14:34

Marianne:

pff gelukkig geen neushoorn taferelen. .
    spanning toch meer in t hotel te in Rhoon.
    geintje
    leuk om jullie verslag te lezen van dit schitterende avontuur ..
    geniet ervan x
    groetjes Mar xx