Dag 1. Reis naar Pilanesberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu Dag 1. Reis naar Pilanesberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Philip en Silvia Maes - WaarBenJij.nu

Dag 1. Reis naar Pilanesberg

Blijf op de hoogte en volg Philip en Silvia

05 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

We zijn er. Pilanesberg national park. Vanuit Nederland ben je toch zeker 24 uur onderweg, maar dan heb je ook wat.
Gisteren omstreeks een uur of 5 hebben we ingecheckt op Schiphol. Ruim op tijd om nog even van een goed diner te genieten. Vanzelfsprekend nog even geprobeerd indruk te maken op Sil, door met mijn Schiphol pasje korting te verkrijgen op t eten en drinken. Daarna naar Parijs en door naar Johannesburg. De laatste stretch met een A380. Wat is dat ding groot!
Nogmaals geprobeerd indruk te maken op Sil door met mijn RJC pasje om een upgrade te vragen.. helaas, de medewerker van Ai France was tot alles bereid echter de machine was tot z’n nok toe volgeboekt. Dus helaas geen upgrade.
De vlucht naar Johannesburg hebben we niet veel van meegemaakt. Slaappillen doen wonderen.

Op t vliegveld de auto opgehaald en omstreeks een uur of half twee met onze VW Vivo, een soort VW Jetta, met automaat en stuur aan de verkeerde kant, naar Pilanesberg gereden. Dat is overigens makkelijker gezegd dan gedaan.. De van huis meegenomen navigatieset wist wel dat we in Zuid Afrika waren maar kon er nog geen stad of dorp vinden. We hebben her en der een stukje omgereden maar om 17.00 uur waren we in t beloofde land. Een camping aan de rand van het nationale park Pilanesberg.
Wij overnachten in een knusse tent met twee luxe bedden en een ventilator. Die laatste is meer dan welkom. 37 graden vandaag. En dat terwijl wij 24 uur geleden nog in koud kikkerland verbleven. De overgang mag best groot genoemd worden. Terwijl ik dit schrijf wordt er een prachtige tafel gedekt en een kampvuur aangestoken. Nadat de overige gasten terug zijn van een game drive worden we aan tafel verwacht. Een heerlijk drie gangen diner waar onze gastheren een middagje druk mee zijn geweest. We leren hier een leuk stel kennen die zelf een kamp gerund hebben in de bush van Botswana. Een Nederlandse man opgegroeid in Zuid Afrika en Zwitserse vrouw. Ze wonen momenteel in Zwitserland maar hebben ook in Zuid Afrika en Nederland gewoond. Deze gezellige avond hebben we bijtijds afgerond want morgen ochtend worden we om 04.30 opgehaald voor de ballonvlucht!

• 07 Januari 2018 - 19:38

Carolien :

He fijn om wat van jullie te vernemen.
    Inmiddels hebben jullie de ballonvaart gehad? Zal ongetwijfeld prachtig zijn geweest.
    Heel veel plezier, dikke kus vanuit het koude kikkerlandje

• 07 Januari 2018 - 22:03

Ave:

Fijn dat jullie reis goed is verlopen.
    En de ballonvaart ook al achter de rug.
    Goed dat we contakt hebben.
    Nog veel plezier tot schrijfs.
    Groeten Ave.